یزدفردا "علی حکیمیان، مسئول کانون مساجد استان یزد با اشاره به نقش ورزش مساجد در توسعه ورزش های همگانی گفت: ورزش مساجد و ورزشکاران مسجدی الگویی مناسب برای پرورش روحیه جوانمردی و پهلوانی در سطح جامعه خواهند بود.

 وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و تلاش غرب برای ایجاد خط انحرافی در بین جوانان جامعه اسلامی اظهارداشت: ورزش در مساجد علاوه بر توسعه ورزش همگانی باعث رشد و اعتلای اخلاق اسلامی در بین جامعه ورزش می­ شود.
وی ادامه داد: در مقطعی که متاسفانه اخلاقیات در ورزش کشور کمرنگ شده است، ورزش مساجد با بهره گیری از جنبه های معنوی این پایگاه مقدس دین می تواند سدی در برابر انحرافات وبازگشت جامعه ورزش به محور اصلی و اساسی خود باشد.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه  مساجد به عنوان پایگاهی برای رجوع اقشار مختلف مردم می تواند در پیشبرد همگانی کردن ورزش در سطح جامعه نقش مثبتی ایفا کنند خاطرنشان کرد: ورزش همگانی علاوه بر ایجاد روحیه نشاط در خانواده موجب گسترش سلامت و تفریحات سالم در جامعه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان به مسجد اشاره کرد و افزود: از رسالت های کانون های فرهنگی هنری توجه به قشر جوان و مسجدی کردن اقشار مختلف است که در این زمینه ورزش می تواند از جمله ابزارها برای نیل به این هدف مورد توجه  قرار گیرد.
وی با اشاره به برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد: باید امکانات و برنامه های این کانون ها بیشتر در بین علاقه مندان به ورزش اطلاع رسانی شود چراکه هر یک از این کانون ها برنامه های متنوع ورزشی مختلفی را در مساجد اجرا می کنند.

 وي افزود: طي تفاهمنامه‌اي كه با اداره كل تربيت بدني و اماكن ورزشي منعقد شده است، دوره‌هاي ورزشي و ساير دوره‌ها براي اعضاي كانون‌هاي مساجد با تخفيف ویژه برگزار مي‌شود.

 وی در ادامه  با بیان اینکه مساجد می توانند بهترین محل برای توسعه ورزش و پرورش چهره های مستعد ورزش وحتی ورزش قهرمانی باشند، تاکید کرد: تشکیل یک کانون تخصصی ورزش  از دیگر برنامه ها برای توسعه ورزش در سطح مساجد می باشد.

 مسئول کانون های مساجد استان یزد برگزاری جام فوتسال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ویژه شهدای شاهدیه را از نقاط عطف در ورزش مساجد ذکر کرد و افزود: در این مسابقات که همراه با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای شاهدیه بود بیش از 44 تیم در 11 گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا